Громади і райони: що чекає жителів Тернопільщини після розмежування бюджету?

Вчора Верховна Рада України прийняла Постанову № 3650 «Про утворення та ліквідацію районів», згідно якої Тернопільщина розподілена на три райони.

Отже, маємо 3 “оновлені” та 14 ліквідованих районів на Тернопільщині (відповідно до проекту постанови 3650):

Кременецький район (з адміністративним центром у місті Кременець) у складі територій Борсуківської сільської, Великодедеркальської сільської, Вишнівецької селищної, Залозецької селищної, Кременецької міської, Лановецької міської, Лопушненської сільської, Почаївської міської, Шумської міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України;

Тернопільський район (з адміністративним центром у місті Тернопіль) у складі територій Байковецької сільської, Бережанської міської, Білецької сільської, Великоберезовицької селищної, Великобірківської селищної, Великогаївської сільської, Збаразької міської, Зборівської міської, Козівської міської, Козлівської селищної, Купчинецької сільської, Нараївської сільської, Озернянської сільської, Підволочиської селищної, Підгаєцької міської, Підгороднянської сільської, Саранчуківської сільської, Скалатської міської, Скориківської сільської, Тернопільської міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України;

Чортківський район (з адміністративним центром у місті Чортків) у складі територій Білобожницької сільської, Більче-Золотецької сільської, Борщівської міської, Бучацької міської, Васильковецької сільської, Гримайлівської селищної, Гусятинської селищної, Заводської селищної, Заліщицької міської, Золотниківської сільської, Золотопотіцької селищної, Іване-Пустенської сільської, Іванівської сільської, Колиндянської сільської, Копичинецької міської, Коропецької селищної, Мельнице-Подільської селищної, Микулинецької селищної, Монастириської міської, Нагірянської селищної, Скала-Подільської селищної, Теребовлянської міської, Товстенської селищної, Трибухівської сільської, Хоростківської міської, Чортківської міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Найбільш гострою проблемою нового розподілу є фінансування. Згідно прийнятих нововведень більше ніякого розподілу місцевих бюджетів районом: бюджети всіх територіальних громад будуть на прямих міжбюджетних відносинах. Жодні сільські, селищні, міські бюджети більше не залежатимуть від району. Законодавчо передбачено ,що більше ніякого втручання району у бюджети громад.
Виходячи із закону, доходи і видатки між бюджетами районів та територіальних громад розмежують.
Районні бюджети не отримуватимуть базову дотацію і не будуть на прямих міжбюджетних відносинах з державним бюджетом.
Формування районних бюджетів здійснюватиметься за рахунок:
► власних доходів:
?податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності, засновником яких є райрада,
?плата за ліцензії та сертифікати господарської діяльності, що видані РДА,
?орендна плата за користування майном, що перебуває в комунальній власності, засновником яких є райради;
?орендна плата за водні об’єкти, що надаються РДА та райрадами (до розмежування між громадами)
? інші доходи.
► дотацій та субвенцій, які можуть спрямовуватися з інших бюджетів.
Бюджети усіх територіальних громад, згідно чинного бюджетного та податкового законодавства, будуть на прямих міжбюджетних відносинах з державним бюджетом. Серед їх основних надходжень:
?ПДФО 60 %
?місцеві податки і збори
?рентні платежі
?акцизний податок
?доходи від використання комунального майна
?плата за надання адміністративних послуг
?трансферти (дотації, субвенції) тощо.
Отже, всі 1 територіальні громади стали фінансово незалежними, а органи влади районного рівня не мають на них жодного адміністративного та фінансового впливу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *